POKLICNA ORIENTACIJA
- ure poklicnega svetovanja,
- skupinsko in individualno delo z učenci 8. in 9. razreda ter posamezniki, ki z zaključujejo šolanje v nižjih razredih OŠ,
- izvajanje razširjenega programa poklicne orientacije v 9-letni OŠ (sodelovanje pri organizaciji in izvedbi tehniških in naravoslovnih dni z vključevanjem vsebin s področja poklicne orientacije),
- izvajanje aktivnosti z zunanjimi institucijami,
- individualno svetovanje,
- pogovori s starši in učenci pred vpisom v srednjo šolo, izvedba vpisa v srednje šole,
- svetovanje v obdobju preusmerjanja in omejitev vpisa,
- sodelovanje pri roditeljskih sestankih za starše 8. in 9. razreda.
VPIS OTROK V ŠOLO
- vpis šolskih novincev v skladu z Zakonom o OŠ ter navodili in priporočili, svetovanje staršem bodočih prvošolcev na roditeljskih sestankih v VVO,
- priprava gradiva o šolskih novincih,
- vodenje Komisije za ugotavljanje pripravljenosti otrok za vstop v šolo,
- organizacija oddelka 1. razreda, OPB in sodelovanje pri njeni izvedbi,
- pomoč učiteljicam pri začetnih stikih z učenci 1. razreda in njihovimi starši,
- priprava in izpeljava 1. roditeljskega sestanka za vse starše prvošolcev pred začetkom šolskega leta,
- pomoč učencem in staršem pri vključevanju v šolsko življenje.
SVETOVALNO DELO Z UČENCI
- skrb za šolsko kulturo, vzgojo, klimo, učne navade od 6. do 9. razreda,
- pomoč učencem z učnimi težavami (neposredna pomoč, organizacija pomoči, sodelovanje z zunanjimi strokovnjaki s soglasjem staršev),
- svetovanje učencem na relaciji učitelj – učenec v iskanju ustreznih metod in oblik dela znotraj razreda in spoznavanje osebnostnih značilnosti ter iskanje skupnih poti za reševanje problemov,
- vodenje skupinskih razgovorov z učenci o izboljšanju učnega uspeha, o oblikovanju razrednega kolektiva in izboljšanju razredne klime,
- neposredno delo z nadarjenimi učenci in učenci z učnimi težavami,
- neposredna pomoč pri učnih težavah posameznikom in skupinam učencev,
- priprava in vpeljevanje preventivnih programov – skupinsko delo z učenci na različne teme (nasilje, medosebni odnosi, samopodoba, samospoštovanje, odraščanje, odvisnosti …).
SVETOVALNO DELO ZA STARŠE
- individualno svetovanje staršem otrok, ki imajo učne, vedenjske ali druge težave,
- organizacija roditeljskih sestankov s strokovno tematiko in izvedba posameznih tem,
- oblikovanje raznih navodil, obvestil, vabil, anket, vprašalnikov v zvezi s sodelovanjem staršev in šole,
- analiza pojavov znotraj kolektiva, v sodelovanju z razrednikom.
SVETOVALNO DELO ZA UČITELJE
- sodelovanje pri načrtovanju, realizaciji in analizi ter evalvaciji vzgojno-izobraževalnega dela na šoli,
- sodelovanje na sejah učiteljskega zbora in ocenjevalnih konferencah,
- sodelovanje na strokovnih aktivih in timskih sestankih,
- svetovanje in pomoč učiteljem pri delu z učenci s posebnimi potrebami,
- evidentiranje otrok z učnimi težavami in organizacija timskega pristopa pri razreševanju VIZ situacije,
- posvetovanje z učitelji o delu u učenci z vidika učinkovite poučevalne prakse, metod in tehnik učenja,
- posvetovanje z učitelji v zvezi z izbiro ustreznih učnih strategij,
- posvetovanje z učitelji z namenom izboljšanja bralne pismenosti učencev,
- pomoč učiteljem pri različnih pedagoških nalogah,
- sodelovanje z učitelji pri pripravi individualiziranih in individualnih programov za OPP in nadarjene učence,
- vodja tima za samoevalvacijo in za uresničevanje vzgojnega načrta šole,
- sodelovanje pri načrtovanju izobraževanja za strokovne delavce šole.
RAZVOJNO PREVENTIVNO DELO
- področje samoevalvacije,
- spremljava udejanjanja vzgojnega načrta na šoli,
- spremljava, evalvacija dela z učenci s posebnimi potrebami in učnimi težavami,
- evalvacija dela z nadarjenimi učenci,
- sodelovanje v programih za zmanjševanje nasilja med vrstniki ter nasilja nasploh in izboljšanje discipline,
- sodelovanje s specialnimi institucijami (ZRSŠ, Svetovalni centri, Razvojna ambulanta, društva za delo z učenci s posebnimi potrebami, Pedagoški inštitut v Ljubljani …),
- sodelovanje v različnih raziskovalnih in projektnih nalogah ter inovacijskih projektih.
DELO Z NADARJENIMI UČENCI
- evidentiranje nadarjenih učencev,
- identifikacija nadarjenih učencev,
- seznanitev staršev,
- delo z nadarjenimi učenci (oblikovanje individualiziranega programa, diferenciacija pouka, dodatne dejavnosti).
DELO Z OTROKI S POSEBNIMI POTREBAMI
- spremljanje vzgojno-izobraževalnega dela učencev s posebnimi potrebami,
- sodelovanje z razredniki, starši in strokovnjaki,
- priprava individualiziranih programov,
- koordiniranje skupin učencev s posebnimi potrebami,
- koordiniranje dela z učenci z učnimi težavami po petstopenjskem modelu obravnave,
- koordiniranje in vodenje dela z nadarjenimi učenci na šoli,
- sodelovanje z zunanjimi strokovnjaki.
OBRAVNAVANJE SOCIALNO EKONOMSKIH STISK
oblikovanje seznama učencev, ki imajo subvencionirano malico,
vodenje postopkov v primerih subvencionirane šole v naravi,
sodelovanje pri reševanju problemov, ki izhajajo iz socialne problematike v družini učenca (rejništvo, dolgotrajne bolezni, ločitev ali smrt staršev, zasvojenost …),
koordinatorstvo v primerih obravnave nasilja v družini,
sodelovanje z zunanjimi institucijami v primerih socialno ekonomskih težav v družini.
Za učinkovito opravljanje nalog se svetovalna služba povezuje z naslednjimi strokovnimi ustanovami: Svetovalni center za otroke in mladostnike Koper, Zavod E. Vatovec Strunjan, Center za komunikacijo sluh in govor Portorož, Zavod za zaposlovanje Koper, Referat za zdravstveno vzgojo, Pedopsihiatrični dispanzer v Luciji, Komisija za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, Zavod za Šolstvo OE Koper.
V svetovalni službi je zaposlena pedagoginja Jasmina Škvarč: jasmina.skvarc@osmarezige.si (tel.041 784 608).